måndag 21 april 2014

Sussi's löparrunda

Två kilometer från stugan ligger Kungsjöback. Det är en knutpunkt av vandringsleder på Brattforshedens naturreservat och även påfart av Finnvägen.
Jag joggade ner till Kungsjöback och valde att springa slingan till Grärssjön. Väl framme vid sjön var det återvändsgränd och jag fick springa samma väg tillbaka. Jag hade hoppats på att det skulle finnas någon liten stig efter sjökanten som jag kunde ta. Men icke. Vägen ner till sjön var delvis fin och torr stig, några branta backar och fin spånglöpning. Det visade sig vara riktigt blött i skogen och ju närmare sjön jag kom, desto blötare blev det på myrmarken. På några ställen var spångarna helt under vatten. Inte helt lätt att välja en alternativ väg då man är mitt ute på en myr.

Sammanlagt fick jag ihop närmare 7 km underbart fin löpning, i slående vacker natur. Det gjorde mig nöjd. Vilken fröjd det är att ha närheten till skogen och dessa stigar. Nästa gång ska jag springa ner mot Svartåhyttan eller Finnvägen. Vandringsled mellan Gräs och Bosjön, 9 km enkel tur.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar