söndag 12 oktober 2014

Ösregn

Planen med denna helg var att få på all plåt på baksidan och komma så långt om möjligt med framsidan, med en svag förhoppning om att hinna med den också. Det började bra rent vädermässigt, men krånglade istället desto mer med passformen. Stugan är gammal och har antagligen inte en rät vinkel nånstans, vilket man märker ganska väl då man håller på med takplåt som har exakta vinklar. Dessutom gör profilen att man inte har något utrymme att spela på om man skulle vilja. Större delen av lördagen gick åt till att komma tillrätta med det, men till slut så kunde jag ta kväll med tillfredsställelsen av att ha fått på all plåt på baksidan.

Framsidan skulle jag ta på söndagen och det skulle bli en baggis med tanke på att det inte finns några konstigheter som skorstenar o.s.v. Dessutom är den sidan lite rakare.
Vädret ville dock annorlunda och ganska omedelbart som jag klev ut på morgonen så öppnade sig himlen och ösregnet satte igång. Och det gav sig inte. Snart var jag genomblöt, gick in och bytte om för att gå ut och bli genomblöt igen. Trist. Jag gjorde det jag kunde i alla fall med att förbereda för att kunna lägga plåt nästa gång. Hoppas vi har lite mer tur med vädret då.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar