söndag 19 oktober 2014

Nu har vi ett tak

Nu är vi hemma igen och känner oss riktigt nöjda med helgens jobb.
8 grader "varmt" var det inne, då vi kom på fredag kväll. Lite småkyligt. Men med hjälp av byggfläkt och öppna spisen så tar det inte så lång tid att få upp värmen, så det funkar bra.
Vi hade en sådan tur att vi han med att köpa med oss hämtmat på thaien i Hagfors. Tydligen stänger dom  kl. 19:00 och vi var där 19:01. Till vår lycka så hade hon mat kvar. Kändes riktigt lyxigt att äta thaimat i stugan. Stora portioner var det också, blev kvar mat till dagen efter

Lördagen var gråkall och med duggregn. Patrik gick ut och jobbade på takets framsida. Själv så slöade jag inne vid öppna spisen. Läste tidning och hade det rätt bra.


Tillslut fick jag lite dåligt samvete över att jag bara slöade och Patrik fick jobba där ute. Äkte till Konsum och handlade varor till en morotskaka och när jag ändå var ute och åkte så svängde jag förbi Lidgården också. Köpte en kudde, lykta och en burk för musli. Samma stil som knäckebrödsburken jag köpt tidigare.






När jag kom hem från min shopping hade det hänt massor på taket, så kul att se och det blir så fint. Morotskakan blev väldigt god även utan smet uppe på.





En mängd med löv finns det också vid stugan. Krattade både på lördag och söndagen. Löven tycks aldrig ta slut. Till våren kommer vi kapa ner många av alla dessa lövträd. Fydåne för alla dessa löv. Krattan gick sönder också. Skaftet knäcktes mitt av och gav jag upp.














Nu ser stugan ut så här. Den har ett helt tak igen. Helt fantastiskt. Vindskivorna kommer vi sätta upp längre fram. Brokvisten och dess tak blir ett projekt till våren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar